Dapatkan informasi terbaik - FREE

Thursday, November 30, 2006

NAGA SARI vs NAGA BERLABUH

Assalamualaikum.
Salam ceria buat semua..

Petang tadi, orang rumah saya bersama ibu kesayangannya buat kuih melayu yang sedap dimakan. Ianya lebih kurang macam lepat pisang tapi bila saya bertanya, mereka kata kuih yang sedap itu dipanggil NAGA SARI. Wah! memang hebat namanya sehebat rasanya. Bangga pula saya dengan bangsa melayu. Segala gerak dan kehidupan harian menampakkan ciri kemelayuannya. Kreatif dan tetap berseni..

EErr cikguzaki, Apa kena mengena kuih NAGA SARI dengan Blog SENAMAN TUA kali ini?
Sebenarnya, bila saya makan kuih tu saya teringat salah satu dari 1001 gerak SENAMAN TUA yang dipanggil NAGA BERLABUH. Ini merupakan salah satu pergerakan SENAMAN TUA yang amat sukar dibuat sekiranya seseorang itu tidak mempunyai asas silat yang mantap. Isyaallah, saya akan bincangkan tentang NAGA BERLABUH ini pada ruangan yang lain. Nantikan.. :)

No comments: